Работодателите най-често изучават кандидатите за работа въз основа на автобиография, мотивационно писмо, препоръките и интервютата. Въз основа на тези данни те се опитват да разберат колко добре кандидат-служителите ще се справят с поставените задачи. Според изследователи от Университета "Аубърм" обаче освен традиционните канали за информация, днесFacebook-профилът на кандидата също може да изиграе важна роля за евентуалното му наемане на работа.
Проф. Кевин Мосхолдър и двама негови колеги наскоро публикуваха проучване, което свързва Facebook-профила на кандидата с представянето му на работното място.
За целта учените изследвали над 500 студенти, като специално внимание било обърнато на връзките между Facebook-профила, представянето на интервютата за работа и професионалния успех на даден човек.
Проучването било фокусирано върху пет основни черти, които често били наблюдавани при кандидатите – нива на съзнателност, социална чувствителност, екстровертност, емоционална стабилност и отвореност. Тези характеристики са тясно свързани с оценката на бъдещия успех на работното място и способността за сработване с колегите.
Проучването предполага, че специалистите по човешки ресурси в компаниите в бъдеще могат да бъдат тренирани да анализират различните аспекти на Facebook-профилите на кандидатите и да правят адекватна оценка на личностните им качества.
Друг аспект на изследването била новата функционалност Тimeline, която социалната мрежата предлага. Според изследователите този Timeline може да улесни много проследяването на персоналните и социалните тенденции в развитието на дадения кандидат във времето.
В случая учените се фокусирали върху модели, развивани в дълъг период от време. Те гледали не само колко приятели има даден човек във Facebok и неговите хобита през годините, но как той се справя в стресови ситуации.
Интересен пример, който Мосхолдър и колегите му дават, е този със снимките от партита. Те често са първите, които хората изтриват от профилите си, когато започнат да си търсят нова работа. Тук учените съветват, че снимките, на които сте с чаша в ръка, не трябва да бъдат напълно премахвани от профилите (освен ако не са скандални), тъй като например могат да покажат на бъдещия работодател, че сте екстровертен тип, който пасва за дадената позиция.
Може би най-важният резултат от изследването е, че то е едно от първите, които засягат темата за ролята на социалните мрежи при търсене на нова работа. То може да насочи интереса на специалистите към бъдещи задълбочени проучавания по темата Facebook.
Няма коментари:
Публикуване на коментар